sâmbătă, 3 noiembrie 2018

exista o asa nedreptate



oare asa tine un judecator sa inparta dereptatea sau pentru uni nimic
am apelat la judecatoria gaesti dupa mai multe intrebari adresate prefecturi Dambovita si lamuri date de fuctionari din primaria Uliesti detinind un certificat de mostenitor din 1986 care mosteneam de la bunicul eu si frati mei o casa si teren loc de casa 250 mp dar in fata judecatoare de la judecatoria gaesti nu valoreaza nimic dar si in certificatul dupa bunica se scrie casa mostenita conform certificatului 446/1986 dar tot nu se tine cont de nimic din aceste acta casa stiu din batrini ocupa si terenul dar tot nimic sa ajuns la situatia sa inpartim munca parintilor nostri cit si a noastra dar judecatoarea tot zici ca este normal si acum sa povestim despre parcursul procestului am zis si este consemnat si de judecatoare daca nu poare sa anuleze partial titlul de proprietate eu renunt la procest pentru ca nu ma avantajeaza si raspunsul judecatoarei a fost eu nu iti pot anula titlul de proprietate si nici partial la un alt terme de judecata tot aceiasi judecatoare imi sice domn grigore mi-ai cerut dumneata sa scot un teren sau un loc de la partaj si nu am fost deacord sau ai cerut anularea partiala a titlului de proprietate si nu am fost eu deacord am depus cere de scoatere a locului de casa de la partaj in baza decretului lege 115/1938 art 27 si 28 am depus copie dupa registrul agricol din 1974 rolul find pe numele tatalui meu Grigore v Stan pina ciind a decedat 1984 cind titular de rol a devenit mama noastra Grigore Maria dar nimic din toate astea nu o contat la judecatoare din gaesti si totusi sunt destul acte normative care ne dau cistig de cauza dar doamna judecatoare nu vrea sa inparta dreptate decit ppentru frati tatalui meu bagindui peste noi in curte si in casa am vrut sa le cedam si locul de la cimp dar tot judecatoare nu a fost deacord noi in instanta din tot ce am spus nu sa tinut cont ei nu sau prezentat de 4 termene nu au depus cerere sa se judece  in lipsa si totusi are pe judecatoare un avocat bunUzucapiunea este posibilă deoarece, în calitate de coposesor, fiecare coproprietar este în acelaşi timp şi posesor şi detentor precar, având posibilitatea să intervertească precaritatea în posesie utilă cu privire la cotele - părţi din drept ale celorlalţi coproprietari.
Cât timp un coproprietar posedă bunurile comune în calitatea sa de coproprietar, el este socotit că posedă nu numai pentru sine, ci şi pentru ceilalţi titulari ai dreptului de coproprietate. O asemenea posesie nu poate fi considerată utilă, chiar dacă bunurile sunt astfel posedate ca urmare a unui partaj de folosinţă. Din aceste considerente este necesară o intervertire de fapt a posesiei, care poate rezulta din împrejurări de natură a duce la concluzia că titularul dreptului de coproprietate posedă numai pentru sine, în nume de proprietar. În practica judiciară s-a stabilit că reprezintă astfel de împrejurări, ce dovedesc intervertirea posesiei comune în posesie utilă exclusivă actele - cum ar fi perceperea fructelor comune, închirierea bunului în nume propriu sau efectuarea unor lucrări de construcţie sau reparaţie.
Intervertirea posesiei începute până la data intrării în vigoare a Noului Cod Civil este posibilă numai în cazul uzucapiunii de 30 de ani, pentru că cea de 10 la 20 de ani presupune existenţa unui just titlu, iar coproprietarul nu poare invoca un act translativ de proprietate, care să emane de la un neproprietar.
În sistem de carte funciară, intervertirea posesiei poate exista numai în cazul uzucapiunii extratabulare prevăzută de art. 28 din Decretul - lege nr. 115/1938, care presupune exercitarea unei posesii utile timp de 20 de ani de la decesul proprietarului tabular. Uzucapiunea tabulară, reglementată de art. 27 din acelaşi act normativ, impune pe lângă posesia de buna-credinţă şi înscrierea dreptului de proprietare fără cauză legitimă, ceea ce nu este cazul coproprietarului care are înscrisă în cartea funciară o cotă -parte din dreptul de proprietate, dar exercită în fapt o posesie utilă, sub nume de proprietar asupra întregului bun.
Pentru posesiile începute sub imperiul Noului Cod Civil intervertirea posesiei precare a unui coproprietar în posesie utilă va fi posibilă numai în condiţiile uzucapiunii extratabulare, noua reglementare renunţând la formele uzucapiunii din vechiul Cod Civil (de 10 la 20 de ani, respectiv 30 ani). În acest caz, un coproprietar poate dobândi dreptul de proprietate asupra bunului comun exercitând o posesie de 10 ani dacă:
a) proprietarul înscris în cartea funciară a decedat ori, după caz şi-a încetat existenţa;
b) a fost înscrisă în cartea funciară declaraţia de renunţare la proprietate;
c) imobilul nu era înscris în nici o carte funciară (art. 930 alin.1).
Aliniatul 2 al aceluiaşi articol instituie faptul că “în toate cazurile, uzucapantul poate dobândi dreptul numai dacă şi-a înregistrat cererea de înscriere în cartea funciară înainte ca o terţă persoană să îşi fi înregistrat propria cerere de înscriere a dreptului în folosul său, pe baza unei cauze legitime, în cursul sau chiar după împlinirea termenului de uzucapiune“.
În situaţia în care unul dintre coproprietari dobândeşte prin uzucapiune dreptul de proprietate asupra cotelor -părţi aparţinând celorlalţi coproprietari, acţiunea de partaj se stinge, partajul fiind exclus pentru că, urmare a prescripţiei achizitive, starea de indiviziune nu mai există, iar acţiunea de partaj rămâne fără obiect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu